tirsdag 24. februar 2009

Hei igjen...

Det lakker og lir mot slutten for meg her i Haydom. Det er ikke med lett hjerte jeg tenker på det!! Tårene sitter allerede løst. Jeg drar hjem neste uke, på min bursdag 5.mars. Da har jeg vært her tre mnd. Det har gått veldig fort..... Kunne gjerne vært tre til!! Det får bli neste gang. For neste gang blir det, det vet jeg!! Tok meg en liten ferie forrige uke. Herlig med salt sjø, 27 grader i vannet, sol og mat!! Vannvittig deilige dager!!!!!

Livet på Amani ward er litt ustrukturert akkurat nå. Den gruppen som er der er ikke helt velfungerende. Det er mye relapsing, tull og tøys. Men sånn er det jo med rus... Det er jo ikke akkurat enkelt.
Men jeg har det veldig veldig bra. Kan ikke si at jeg savner noe hjemme. Eller jo, jeg tenker på taco av og til... Men foruten det trives jeg veldig bra. Jeg har fått mange lokale venner. Og vi har mye gøy! Er endel oppe i landsbyen på kveldene. Spiser "chips y maiay", coco og spiller biljard på de lokale bulene sammen med venner. Nå er det veldig mange nye besøkende/gjester på Haydom, og de jeg har vært mest sammen med fra Norge og Holland har dratt hjem, så jeg er derfor mest sammen med de lokale. Jeg liker ikke "mure" meg inne på området bare med norske. Lærer mye av å "lufte" seg litt. Både språk, kultur, humor og opplevelser man ikke kan få sammen med nordmennene. (Tollef..nå skal du IKKE kommentere noe som helst!!!! :)
I kveld f.eks, skal jeg opp i byen på en ute- "restaurant" og grille medbrakte pølser fra Arusha!! Det kommer til å bli fest i gata! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ok, ingen kommentar......... =)

TG

Anonym sa...

Så fint å høre at du har det fint!

Gleder meg til å treffe deg igjen!

Hils alle kjente! jeg skjønner at det er tøft nå på Amani ward og det synes jeg er leit.
Nå kommer jo Reidun og Karsten også ned. God tur hjem!

Torbjørg